Ogłoszenie


Ninja Clan Wars - Naruto PBF

W czasach na długo przed wydarzeniami z M&A kontrolę nad światem sprawują klany ninja, wojowników o nadprzyrodzonych, unikalnych zdolnościach, które swoje siedziby mają rozsiane po wielu krajach, rządzonych przez swoich Daimyō.

Najstarsi pamiętają olbrzymie wojny, w których połączone siły rodzin siały spustoszenie, zabijając się nawzajem. Od tych wydarzeń minęło wiele lat, dziś liczba klanów drastycznie zmalała, niektóre są o krok od wyginięcia. W związku z tym panuję oficjalny, często nieprzestrzegany, rozejm, dzięki któremu świat ma odzyskać dawno utracony spokój. Wspólnymi siłami udało się odbudować prastarą Szkołę Ninja, w której każdy młody wojownik szkoli się, żeby móc w przyszłości godnie reprezentować klan.

Wszystkie posty
Wszystkie tematy
Wszyscy użytkownicy
Najnowszy użytkownik
Użytkownicy online
Goście online

Dzisiaj forum odwiedzili:


#1 2013-04-02 18:16:36

Miyaguchi

V I P

6720223
Zarejestrowany: 2012-07-28
Posty: 443
Przynależność: Rada Magii
Ranga: Przewodniczący Rady Magii
Płeć: Mężczyzna
Rok urodzenia: X340

Misje

MISJE



Spis treści:

CZYM JEST MISJA?

     Misje to wydarzenie fabularne, które wpływa w różnym stopniu na gracza oraz otaczający go świat. Z reguły przeprowadzana przez Strażnika lub Event Mastera stawia przed wojownikiem określone zadanie, którego może się podjąć lub zaniechać jakichkolwiek starań. Pomimo tego przywileju, brak działania może, lecz nie musi, doprowadzić do poważnych konsekwencji. Od strony fabularnej użytkownik nie otrzymuje wielu informacji, ponieważ misja nie zawsze oznacza jasno określone zadanie (tak jak w przypadku A&M), przygoda może zacząć się od płynnego przejścia np. pomiędzy treningiem a przypadkowo spotkanym człowiekiem.

JAK ODBYĆ MISJĘ?

     Żeby móc spróbować swoich sił podczas misji należy spełnić dwa warunki, poza najbardziej chyba oczywistym - ukończeniem Prologu. Po pierwsze, należy zagospodarować sobie nieco czasu, dzięki któremu wszystko przebiegnie sprawnie. To bardzo ważny element pozwalający w pełni cieszyć się prowadzeniem postaci, bez niego najłatwiejsze zadanie może trwać nawet kilka dni, a to prawdopodobnie doprowadzi do przerwania przygody. Drugim warunkiem jest znalezienie chętnego MG. Jeżeli użytkownik dopiero dołączył do gry i nie posiada znajomości, które pozwoliłyby mu na poradzenie sobie z tym problemem, ma dwie możliwości: zgłosić się w tym wątku lub poszukać zainteresowanego na czacie.

KIM JEST MG?

     Mistrz gry (MG) występuje u nas pod postacią Strażników i Event Masterów, a czasami również pod postacią administracji (jedynie podczas eventów i misji specjalnych). Jego zadaniem jest kierowanie światem i wydarzeniami rozgrywającymi się podczas misji, walki czy eventu. Może tworzyć nowe miejsca, postacie; ma wpływ na niemal wszystko. Jedyny wyjątek stanowią gracze, którzy nie znajdują się pod bezpośrednią władzą mistrza gry. Jego jedynym ograniczeniem jest mechanika, którą jednak może delikatnie naginać w zależności do swoich potrzeb (po uprzednim kontakcie z administracją) oraz fabuła forum, za której rozwój jest odpowiedzialny, więc w gruncie rzeczy jedyne, co go ogranicza to własna pomysłowość, kreatywność, wyobraźnia oraz zdrowy rozsądek.

JAK ZOSTAĆ MG?

     Każdy gracz, którego postać ukończyła Prolog, może zostać Mistrzem Gry. Wystarczy wyrazić chęć przeprowadzenia misji i znaleźć gracza, który jest chętny, aby wziąć w niej udział. Następnie należy zgłosić się do administracji z prośbą o przyznanie konta z odpowiednimi uprawnieniami. Przed rozpoczęciem prowadzenia misji warto dobrze zapoznać się z fabułą i realiami forum oraz indywidualną fabułą graczy, którzy w niej uczestniczą. Jeżeli wszystko będzie w porządku można rozpocząć misje.     

     Żeby rozpocząć misje należy zalogować się na jedno z kont MG, do których hasła można zdobyć u administracji. Z każdym nowym MG hasła są zmieniane! Po zalogowaniu można przystąpić do misji. Konta MG są do dyspozycji każdego gracza, który chce przeprowadzić misje. Zabroniona jest jednak jakakolwiek zmiana danych w tychże kontach.

INNE ZADANIA MG?

     Mistrz gry może pełnić rolę sędziego w walkach, jeżeli gracze wyrażają taką chęć oraz jest osoba, która chciałaby się tego podjąć. W nagrodę za sędziowanie dostaje 20PU oraz 20PW. Całe przygotowanie odbywa się tak samo jak w przypadku MG, który wykonuje misje.

MG NIE ODPISUJE?

     Jeżeli MG, który prowadzi misje lub sędziuje przestanie nagle, z niewyjaśnionych przyczyn, odpisywać uczestnikom można go w bardzo łatwy sposób zastąpić. Wystarczy zgłosić administracji takowy problem oraz mieć zastępce na miejsce zaginionego MG. Wtedy taka osoba dostaje konto poprzednika z nowym hasłem i może już swobodnie kontynuować prowadzenie. Jeżeli jednak zastępcy brak, a chęć kontynuacji gry jest zbyt duża na czekanie administracja może poszukać fabularnego sposobu, dzięki któremu gracz będzie mógł zaniechać odbywanej przygody. Wynagrodzenie dostaje tylko osoba, która zakończy misje! Zaginiony MG może sobie tylko pluć w brodę.

UCZESTNIK NIE ODPISUJE?

     Gracz, który, najprościej mówiąc, olewa sobie odpisywanie w pewien sposób narusza sprawne funkcjonowanie świata gry poprzez zastój jaki wprowadza. Jeżeli bez uprzedniego poinformowania zdarzy się sytuacja, w której po 2 dobach uczestnik misji(w przypadku drużynowej okres ten skraca się do 24h) nie raczy odpisać, Mistrz Gry ma możliwość, a nawet obowiązek, fabularnie rozprawić się z delikwentem. Jak? W tym celu należy skonsultować się z administracją (najlepiej z Kazunarim) odnośnie kary, którą może być usunięcie prowadzonego wojownika z fabuły poprzez porwanie, uwięzienie, (trwałe) okaleczenie lub nawet śmierć - w zależności od sytuacji.


http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Zapraszam serdecznie na Ninja Clan Wars!
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 

#2 2013-08-25 15:37:12

Miyaguchi

V I P

6720223
Zarejestrowany: 2012-07-28
Posty: 443
Przynależność: Rada Magii
Ranga: Przewodniczący Rady Magii
Płeć: Mężczyzna
Rok urodzenia: X340

Re: Misje

RODZAJE MISJI



     Pomimo tego, że fabularnie postać nie ma konkretnych informacji, o tym co ją czeka (nie licząc wyjątków) gracz, który ją prowadzi ma więcej informacji. Każdy kto zgłasza chęć odbycia misji ustala z MG jej poziom. Nie musi być on dostosowany do zdolności postaci - dziecko świeżo po dołączeniu do gildii może udać się na śmiertelną misję, nikt mu tego nie zabroni, każdy kieruje swoim życiem jak chce. W zależności od rodzaju przeprowadzonej misji uczestnik lub uczestnicy oraz MG otrzymują różne wynagrodzenia. Wyróżniamy kilka charakterystycznych form:

TRADYCYJNE MISJE

-> Misja prosta - Sielanka dla każdego, kto ma choć odrobinę oleju w głowie i zaledwie podstawowe zdolności bojowe. Idealna dla nowicjuszy, którzy chcą nabrać nieco doświadczenia, dowiedzieć się czegoś o świecie w jakim przychodzi im żyć. Przygody tego typu raczej nie wymagają ogromnych umiejętności, a jeżeli już przyjdzie zadać cios to przeciwnikiem będzie osobnik z gatunku tych, którzy o magach słyszeli, wiedzieli ich, ale nic poza tym. Również napotkane problemy nie wymagają tęgiego umysłu, a poradzić może sobie z nimi nawet średnio inteligentne dziecko.

Przewidywany stopień zagrożenia: niewielki
Nagroda za misje [gracz]: 30PU i 10PW + 5.000 klejnotów (7.000 klejnotów dla samotnika) (+1,5PU za każdy dodatkowy post)
Nagroda za misje [MG]: 45PU i 10PW + 5.000 klejnotów (+5PU za każdego dodatkowego gracza) (+1,5PU za każdy dodatkowy post)
Długość: minimum 12 odpisów MG (15 odpisów w misji drużynowej)
PR: do 2

-> Misja normalna - Od każdego uczestnika wymaga użycia zdobytego doświadczenia, nie tylko tego z zakresu walki, ale również kojarzenia pewnych faktów oraz logicznego myślenia. Nie zawsze trzeba używać siły, czasem wystarczy wysilić szare komórki, wykazać się zdolnością przemawiania do innych, by móc słowem dojść do tego, do czego pięści dotrzeć nie zdołają. Jeżeli jednak pojawi się wróg to może się okazać, że nie jest zwykłym chłopcem do bicia, lecz oponentem, który w niczym nie ustępuje prowadzonej postaci.

Przewidywany stopień zagrożenia: średni
Nagroda za misje [gracz]: 60PU i 20PW + 13.000 klejnotów (+ 17.000 klejnotów dla samotnika) (+2PU za każdy dodatkowy post)
Nagroda za misje [MG]: 90PU i 20PW + 13.000 klejnotów (+20PU za każdego dodatkowego gracza) (+2PU za każdy dodatkowy post)
Długość: minimum 16 odpisów MG (20 odpisów w  misji drużynowej)
PR: do 5

-> Misja trudna - Misja podczas, której trudno mówić o braku zagrożenia. W każdej chwili możemy zostać zablokowani przez innego maga, bądź wpaść w pułapkę, z której będziemy mogli wyjść tylko jak dosyć dobrze napiszemy naszego posta. Nadzwyczajnie trudna, wymagająca myślenia od nas misja. Nie polega ona na przynieś, poddaj, pozamiataj. Potrzeba do niej dosyć spora wiedza i wyuczona magia.

Przewidywany stopień zagrożenia: duży
Nagroda za misje [gracz]: 90PU i 40PW + 20.000 klejnotów (+ 25.000 klejnotów dla samotnika) (+2,5PU za każdy dodatkowy post)
Nagroda za misje [MG]: 135PU i 40PW + 20.000 klejnotów (+30PU za każdego dodatkowego gracza) (+2,5PU za każdy dodatkowy post)
Długość: minimum 20 odpisów MG (25 odpisów w misji drużynowej)
PR: do 8

-> Misja klasy S - Podejmując się wykonania tego typu misji należy mieć świadomość tego, że prowadzona postać może nie doczekać kolejnego świtu. Zagrożenia czają się wszędzie i chociaż nie zawsze mag staje przed zadaniem wymagającym użycia całego arsenału to należy z ogromną rozwagą podejmować każdą decyzję. Samo wyszkolenie w boju może nie wystarczyć. Niejednokrotnie życie wojownika i nie tylko będzie zależało od innych jego zdolności.

Przewidywany stopień zagrożenia: duży
Nagroda za misje [gracz]: 120PU i 80PW + 30.000 klejnotów (+ 30.000 klejnotów dla samotnika) (+3PU za każdy dodatkowy post)
Nagroda za misje [MG]: 180PU i 80PW + 30.000 klejnotów (+40PU za każdego dodatkowego gracza) (+3PU za każdy dodatkowy post)
Długość: minimum 30 odpisów MG (38 odpisów w misji drużynowej)
PR: do 12

-> Misja klasy SS - Równie dobrze można napisać: misja śmiertelna. Słowo śmierć będzie pojawiało się na każdym kroku, czy to pod postacią bezpośredniego zagrożenia czy gonitwy myśli, które nie pozwalają spokojnie zasnąć. Tutaj nie ma miejsca na sentymenty. Chętny do wykonania takiej przygody powinien nie tylko biegle władać bronią oraz zaklęciami, ale także słowem. Ponadto zdolności taktyczne, komunikacji z osobami o najtrudniejszych charakterach, wiedza i umiejętności z zakresu przetrwania w najtrudniejszych warunkach - to wszystko na pewno zostanie sprawdzone. Jeden nierozważny ruch, głupota lub chęć dowartościowania się kosztem innych wystarczy, żeby bardzo szybko wyzionąć ducha.

Przewidywany stopień zagrożenia: bardzo duży
Nagroda za misje [gracz]: 150PU i 100PW + 50.000 klejnotów (+ 45.000 klejnotów dla samotnika) (+3,5PU za każdy dodatkowy post)
Nagroda za misje [MG]: 225PU i 100PW + 50.000 klejnotów (+50PU za każdego dodatkowego gracza) (+3,5PU za każdy dodatkowy post)
Długość: minimum 40 odpisów MG (50 odpisów w misji drużynowej)
PR: do 20

MISJE NIESTANDARDOWE

-> Nauka nowej magii zwykłej - Nikt nie jest wszechwiedzący, dlatego aby opanować nowy rodzaj magii należy wyruszyć na wyprawę w celu nauczenia się nowiutkiej magii. Tak jak na każdej misji może natrafić na różne niebezpieczeństwa. Chociaż to nadal zależy od naszego mistrza gry.

Przewidywany stopień zagrożenia: zależny od MG, dostosowany do pożądanej magii
Nagroda za misje [MG]: 35PU i 15PW
Długość: minimum 15 odpisów MG
PR: brak

-> Nauka nowej magii dodatkowej - Na świecie zdarzają się magowie, którzy chcą opanować magię dodatkową, inną od zwykłej, czy specjalnej. Aby sięgnąć po tak unikatowy rodzaj mocy, mag powinien wybrać się na misję, której poziom zależeć będzie tylko i wyłącznie od prowadzącego mistrza.

Przewidywany stopień zagrożenia: zależny od MG, dostosowany do pożądanej magii (misja normalna/trudna)
Nagroda za misje [MG]: 80PU i 30PW
Długość: minimum 18 odpisów MG
PR: brak

-> Nauka magii specjalnej - Ryzykowne zadanie dla tych, którzy odważą się postawić na szali własne życie by opanować rzadki, a zarazem potężny rodzaj magii. Może wyglądać bardzo różnie w zależności od wybranego rodzaju. Przykładowo by zdobyć magię zabójcy smoków należy najpierw znaleźć smoka. Następnie przekonać go, by ten podzielił się swoją wiedzą z człowiekiem co do łatwych zadań nie należy. Jej wyjątkowość polega również na tym, że tylko i wyłącznie Mistrz Gry otrzymuje za nią wynagrodzenie - dla uczestnika nagrodą jest ewentualna możliwość nauka zdolności specjalnej.

Przewidywany stopień zagrożenia: zależny od MG, dostosowany do pożądanej magii (misja trudna/klasy S)
Nagroda za misje [MG]: 140PU i 40PW
Długość: minimum 20 odpisów MG
PR: brak

-> Przedmioty magiczne - Jak dobrze wiemy w naszym świecie od tak nie można mieć własnego przedmiotu magicznego. Na sam początek gracz powinien stworzyć swój przedmiot w "Niebiańskiej Kuźni". Następnie kiedy już zapłacił za przedmiot, a ten został mu przekazany, może udać się na misję,  w której odnajdzie specjalną kuźnie. Podczas tej misji może trafić na wiele niebezpieczeństw choć to zależy od MGW. Dzięki wykonaniu dobrze jej, wie gdzie jest już Magiczna Kuźnia. Kiedy już ma pewność, może się tam udać by nadać swojemu przedmiotowi, jakieś zdolności, które sam opiszę. Więcej informacji tutaj.

Przewidywany stopień zagrożenia: zależny od MG
Nagroda za misje [MG]: 60PU i 20PW
Długość: minimum 12 odpisów MG
PR: brak

-> Rywalizacja - Opcja dla graczy pragnących zmierzyć się z innymi w sposób inny niż w bezpośredniej walce. Misja taka polega na wyznaczeniu zadania, które należy wykonać możliwie jak najszybciej. Jednostki lub grupy walczą o to, żeby osiągnąć cel przed pozostałymi. Tylko zwycięzcy mogą w pełni cieszyć się odbytą misją - oprócz słodkiego smaku wygranej dostają także większe wynagrodzenie, pokonani tracą bonusy kosztem rywali.

Przewidywany stopień zagrożenia: w zależności od wyboru graczy
Nagroda za misje [gracz]: zwycięzcy otrzymują 150%, a pokonani 50% danego wynagrodzenia
Nagroda za misje [MG]: w zależności od poziomu misji
Długość: w zależności od poziomu misji
PR: do 2

-> Zadanie specjalne - Każdy kto podlega osobie wyższej rangą może zostać wyznaczony do zadania, którego cel zna tylko zlecający. Jeżeli gracz podejmie się wyzwania, będzie musiał poradzić sobie z danym problemem bez pomocy MG. Są tylko dwie opcje: powodzenie i porażka. W pierwszym przypadku, oprócz chwały i ewentualnej nagrody od zleceniodawcy, mag otrzymuje skromny bonus pomagający w dalszym rozwijaniu postaci. Wykonawca musi sam zgłosić się po nagrodę w odpowiednim dziale!

Przewidywany stopień zagrożenia: w zależności od zleceniodawcy (nie ma wpływu na nagrodę)
Nagroda za misje [gracz]: 30-120PU i 15-50PW (zależne od długości)
Nagroda za misje [MG]: 45-180PU i 15-85PW (zależne od długości)
PR: do 2

Trzeba zrozumieć!

W powyższych typach misji celowo nie podane zostały żadne przykłady. Każdy MG musi uświadomić sobie to, że np. eskorta może być zarówno banalnym zadaniem oraz zagrażającą życiu misją - wszystko zależy od tego kogo lub co eskortujemy. To samo w przypadku misji wymagających logicznego myślenia, podróży, walki czy nawet śledzenia. Tylko i wyłącznie do Mistrza Gry należy odpowiednie dobranie stopnia trudności do uczestników. Koniecznie należy pamiętać także o jakości misji, co również łączy się z jej długością - nie chcielibyśmy widzieć śmiertelnej misji ograniczającej się do kilku postów i podsumowania.

Maksymalna dopuszczalna liczba dodatkowych postów w poszczególnych misjach (ponad wymagane minimum):
Łatwa - 18
Normalna - 13
Trudna - 10
Rangi S - 8
Rangi SS - 6
Można wyjść ponad wartości podane powyżej, ale nie dostaje się wtedy bonusu za posty wykraczające poza limit.


http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Zapraszam serdecznie na Ninja Clan Wars!
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 

#3 2013-08-25 15:51:26

Miyaguchi

V I P

6720223
Zarejestrowany: 2012-07-28
Posty: 443
Przynależność: Rada Magii
Ranga: Przewodniczący Rady Magii
Płeć: Mężczyzna
Rok urodzenia: X340

Re: Misje

PORADNIK MISTRZA GRY



ZASADY POSTĘPOWANIA:
     Bardzo ważną rzeczą jest, żeby zapoznać się z tym tematem przed rozpoczęciem pierwszej misji. Zawiera on wiele przydatnych wskazówek i rozwiewa wiele wątpliwości. Wszystkie porady gracz powinien traktować na poważnie i stosować się do nich, ponieważ dzięki temu każda misja stanie się bardzo ciekawa i wciągająca.

MG nie powinien...


- ...mieć wpływu na zachowania i reakcje postaci prowadzonych przez graczy. To jedynie od użytkownika zależy czy jest przerażony, zadowolony czy smutny na dany widok. MG nie powinien też decydować, w którą stronę podąża postać i czy w ogóle jest zainteresowana konkretnym zleceniem czy przygodą. Nie oznacza to jednak, że np. gdy jego serce przebije nóż ten w dalszym ciągu będzie z uśmiechem na ustach kontynuował walkę. Gracz w dalszym ciągu podlega wydarzeniom jakie tworzy MG i w takim wypadku pozostaje mu tylko zadecydować, w jaki sposób zareaguje. W przypadku obrażeń należy uwzględnić takie czynniki jak emocje oraz wytrzymałość.

- ...sugerować własnych rozwiązań i przebiegów przygody w niefabularny sposób. Każdy gracz ma własny rozum oraz wolę i to on decyduje jak postąpi w danym momencie. Owszem, można mu sugerować pewne rozwiązania, jeżeli za bardzo oddala się od głównego celu, jednak nie w bezpośredni sposób. Nie może być tak, że nieokreślony głos mówi mu jak ma postępować. Wszystko powinno odbywać się w sposób fabularny, czy to przez pojawienie się nowego pomocnika, czy przez nagłą zmianę pogody, zależy od kreatywności MG.

- ...ograniczać się do minimalnej ilości postów w misji. Nie ma sensu numerować postów (1/15 czy 1/20), bo nie można z góry zakładać rychłego końca, przecież istnieje prawdopodobieństwo, że gracz nie zdoła ukończyć misji w jednym kawałku. Minimalna długość misji powinna być traktowana jako nagroda za bezbłędne pokonywanie przeszkód, które na drodze wojownika stawia prowadzący. Każdy ma prawo popełniać błędy, a przecież gracz nie potrafi czytać w myślach MG i często postępuje w inny sposób niż się tego spodziewał. To normalne.

- ...kierować się sympatią czy antypatią do graczy. Nie ma prawa zabić kogoś tylko dlatego, że mu się nie podoba. Tak samo nie może oszczędzić osobnika, który popełnił fatalny błąd, a jest jego znajomym/przyjacielem. Powinien pozostać obiektywnym sędzią, niezależnie od sytuacji.

- ...ustalać przebiegu misji z graczem. Misja ma stanowić wyzwanie i prawdziwą przygodę, a nie przypominać grę aktorską według scenariusza kiepskiej telenoweli, której jedynym celem jest pozyskanie jak największej nagrody. Nie można ułatwiać zadania graczom, szczególnie jeśli swoim postępowaniem na to nie zasługują. Jeżeli nagrody zależałyby od samej ilości postów, misję byłyby niepotrzebne. Podczas takiej przygody zarówno gracz jak i MG muszą się czymś wykazać.

- ...edytować postów po odpowiedzi gracza. Każdy, nawet najmniejszy wyraz, może, a nawet powinien, mieć wpływ na postępowanie gracza i przyszły przebieg misji. Poza tym wszystkie sporne sytuacje staną się niemożliwe do wyjaśnienia jeżeli pojawi się podejrzenie zmiany istotnych informacji.

- ...z góry zakładać powodzenia przygody. Nie zawsze wszystko idzie gładko, nie wszystko też da się przewidzieć. Zwłaszcza, że misja ma być wyzwaniem, która musi być wymagająca, by dostarczyć graczowi satysfakcję z jej wykonania i dumę z zasłużenie zdobytej nagrody. Po za tym gracz ma pełne prawo wybrać sobie poziom zadania, któremu nie ma szans podołać.

- ...ograniczać kreatywności gracza. Jeżeli ten przyjął misję pościgową, a zamiast ścigać przeciwnika postanawia urządzić sobie drzemkę, to ma do tego pełne prawo. Najwyżej misja, w której bierze udział, rozciągnie się na większą ilość postów lub zakończy niepowodzeniem.

- ...przez dłuższy czas nie odpowiadać na posty gracza bez wcześniejszego uprzedzenia. W takim przypadku gracz może poprosić o zmianę prowadzącego, a to doprowadzi do tego, że MG nie otrzyma żądnej nagrody- tylko jego następca.

- ...wykorzystywać postaci i fabuły graczy nie uczestniczących w misji bez uprzedniego poinformowania zainteresowanych. Jeżeli MG zechce się posłużyć inną postacią i wcielić ją do prowadzonego przez siebie wydarzenia, powinien o tym poinformować jej właściciela i dać czas na reakcję. Postawienie gracza przed faktem dokonanym, na który nie miał wpływu, nie może mieć miejsca.

- ...ograniczać się do prowadzenia misji tylko wybranemu graczowi lub grupie graczy. Nagroda zawsze jest taka sama, a prowadzącego przed przestojami chroni mechanika. Poza tym każdy kto trzyma się tej zasady przyczynia się, świadomie lub nie, do zwiększenia aktywności na forum. Gracz, który nie może znaleźć MG szybko znudzi się czekaniem i więcej nie zawita na MGW.

MG powinien...


- ...być świetnie zapoznany z fabułą forum oraz realiami świata Fairy Tail. Nie może być tak, że znikąd pojawiają się postacie zupełnie niezwiązane z jednym i drugim, albo, co gorsza, połączone z jednym i drugim jak np. mieszkaniec Edolas, który używa dziwnej magii żeby przyzywać gobliny.

- ...skontaktować się z graczem przed rozpoczęciem misji i zapytać o jego preferencje odnośnie przygody. Wykonujący powinien wybrać poziom misji oraz czy fabuła ma być specjalnie powiązana z historią postaci, czy ma stanowić jej kolejny, mniej znaczący, epizod. Powinien także zapoznać się z kartą postaci gracza oraz jej prologiem.

- ...przejrzeć kilka poprzednich postów gracza, aby wczuć się w atmosferę jaka otaczała w ostatnim czasie postać i dostosować do tego misje. Oczywistym jest, że misja nie może zacząć się na skraju lasu, jeśli gracz wcześniej opisywał jak zasnął w jego środku.

- ...mieć przygotowany luźny szkic misji z jasno określonym celem. Gracz ma spory wpływ na przebieg misji, dlatego nie da się wszystkiego zaplanować. Nie powinien być też przez cały czas prowadzony za rączkę, aby wszystko szło po myśli prowadzącego. Jednak misja powinna mieć również cel, do którego postać powinna dążyć i który pozostaje niezmienny do końca (chyba, że szkic zakłada zmianę celu, jeszcze przed rozpoczęciem misji).

- ...przed rozpoczęciem misji ukształtować ewentualnych przeciwników i ich umiejętności. Nie powinno być tak, że tworzy ich charakter i zdolności w celu ułatwienia, bądź utrudnienia przygód gracza na podstawie bieżących wydarzeń w przygodzie.

- ...przestrzegać mechaniki i systemów panujących na forum. Nie powinien wymyślać sobie własnych magii i umiejętności. Wyjątek stanowi uprzednia konsultacja z administracją, jednak dotyczy to tylko przypadków skrajnych.

- ...dostosowywać poziom misji do wyboru gracza, a nie jego umiejętność. Jeżeli postać mistrzowska nie chce się za bardzo wysilać i pragnie się udać na misje prostą to może to zrobić i nie powinno się to zbytnio różnić od przygody jaką dostał gracz świeżo po akademii.

- ...zwracać uwagę na styl i jakość postów pisanych przez graczy i w sytuacjach spornych wykorzystywać to na ich korzyść, bądź niekorzyść. Mag posiadający niebywałe zdolności również może popełnić błąd, tak samo jak świeżak może pokonać silniejszego oponenta przy pomocy innych, posiadanych walorów.

- ...prowadzić ciekawą i interesującą przygodę, która jest powiązana z fabułą i w jakimś stopniu na nią wpływa. Misja powinna tworzyć ciekawą historię, która pozwoli zainteresowanemu nią cieszyć się. Przygoda wcale nie musi być nastawiona na ostateczny pojedynek z najsilniejszym wrogiem, gdzie gracz zostaje poddany istnym torturom, walcząc do wyczerpania energii magicznej. Misja może być zarówno zagadką kryminalną, w której należy rozwiązać jakąś zagadkę, jak i zadaniem wymagającym od wojownika zdolności dyplomatycznych lub taktycznych. Jedno jest pewne: Mistrz Gry powinien robić coś ambitnego, coś po czym gracz będzie "nasycony" dobrą grą.

MG może...


- ...zwiększyć bądź zmniejszyć nagrodę gracza w zależności od tego jak spisywał się podczas misji. Wymaga to jednak wcześniejszej konsultacji z administracją. Dotyczy to przypadków, w których gracz ledwo wypełnia minimum ilości tekstu, a przy tym treść pozostawia wiele do życzenia lub sytuacji zupełnie przeciwnych. Osoby starające się, żeby każda linijka była sensowna i po prostu dobrze napisana powinny otrzymać stosowne wynagrodzenie za wytrwałość.

- ...zwiększyć lub zmniejszyć umiejętności gracza w zależności od jakości posta. Tak samo jak w przypadku opisanym wyżej. Osoba, która pisze słabo może mieć duże problemy podczas misji, nawet jeśli jej postać odznacza się sporymi zdolnościami bojowymi. Analogicznie mag posiadający niewielkie zdolności, dzięki swojej wytrwałości, może pokonać silniejszego osobnika.

- ...pokazać postaciom graczy zaklęcia oraz magie rożnych gildii, których wcześniej nie widzieli i umożliwić im wpisanie ich do pamiętnika. Oczywiście wszystkie informacje muszą być odpowiednio przedstawione i nie mogą odbiegać od mechaniki forum.

- ...zabić, bądź zranić i wywołać tym trwałe kalectwo postaci gracza poprzez wydarzenia i osoby występujące w misji. Wszystko jednak powinno zależeć od tego czy gracz odpowiednio dobrał poziom trwającej przygody oraz czy swoim fabularnym zachowaniem (lub poziomem postów) nie spowodował poważnych konsekwencji umożliwiających podjęcie przez MG tak radykalnych środków.

- ...zdecydować czy ruchy gracza odniosły powodzenie oraz czy miał szansę na wykonanie ukrytych posunięć. Pod uwagę należy brać różnice siły przeciwników, jakość pisanych postów oraz czynniki zewnętrzne, np. pogodę.

- ...konsultować się z administracją w przypadku użycia przez postać gracza zdolności, co do których istnieje prawdopodobieństwo, że nie zostały przez niego opanowane. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku statystyk oraz ekwipunku. MG otrzyma odpowiedź, która jedynie określi czy podejrzany posiada wątpliwą umiejętność i nic poza tym.

- ...zdecydować o powodzeniu bądź niepowodzeniu gracza uczestniczącego w misji. W przypadku niepowodzenia nagroda dla prowadzącego zależeć będzie od długości przygody, poziomu jej przygotowania oraz staranności napisanych postów. Wykonujący nie otrzymuje żadnej nagrody. Wyjątek stanowią misje długie, w których gracz ewidentnie się starał i oprócz braków w zdolnościach lub źle ocenionej sytuacji, nie można mu nic zarzucić.

- ...wykorzystywać wszelkie wady i obrażenia oraz nietypowe elementy ubioru postaci, nabyte w wyniku jej życia fabularnego.



SIŁA PRZECIWNIKÓW:
     Tylko i wyłącznie od MG zależy jacy przeciwnicy występują w msji. Mogą to być ludzie, zwierzęta, demony dosłownie wszystko utrzymane w realiach Fairy Tail. Może też się zdarzyć tak, że sesja nie wymaga pokonania żadnego przeciwnika, bo wszystko pozostaje w kwestii prowadzącego. Ważne jest, by odpowiednio dobrać oponentów do przygody. W zależności od typu misji, jaka została wybrana przez wykonującego. Poniżej podane są maksymalne zdolności przeciwników możliwych do spotkania w danym rodzaju przygody. Nie zawsze trzeba, a nawet nie powinno się, wykorzystywać wszystkich możliwości.

MISJA PROSTA

STATYSTYKI: od 10 do 240 punktów
PROFESJE: brak
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: brak
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: brak
MAGIA ZWYKŁA: brak
MAGIA DODATKOWA: brak
MAGIA SPECJALNA: brak

MISJA NORMALNA

STATYSTYKI: od 250 do 600 punktów
STATYSTYKI: od 175 do 420 punktów (dla postaci niemagicznych)
PROFESJE: jedna
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: trzy + jedna z zakresu profesji
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: brak
MAGIA ZWYKŁA: jedna do drugiego poziomu
MAGIA DODATKOWA: brak
MAGIA SPECJALNA: brak

MISJA TRUDNA

STATYSTYKI: od 600 do 1.000 punktów
STATYSTYKI: od 420 do 700 punktów (dla postaci niemagicznych)
PROFESJE: jedna
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: do dziesięciu (w tym z zakresu profesji)
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: pierwszy poziom
MAGIA ZWYKŁA: dwie do trzeciego poziomu
MAGIA DODATKOWA: brak
MAGIA SPECJALNA: brak

MISJA KLASY S

STATYSTYKI: od 800 do 1.400 punktów
STATYSTYKI: od 560 do 980 punktów (dla postaci niemagicznych)
PROFESJE: jedna
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: do dziesięciu (w tym z zakresu profesji)
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: maksymalny poziom
MAGIA ZWYKŁA: trzy do trzeciego poziomu
MAGIA DODATKOWA: maksymalny poziom
MAGIA SPECJALNA: przedostatni poziom

MISJA KLASY SS

STATYSTYKI: 1.400+
STATYSTYKI: 70% wartości postaci posługującej się magią (dla postaci niemagicznych)
PROFESJE: dwie
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: dowolna ilość (również z zakresu profesji)
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: maksymalny poziom
MAGIA ZWYKŁA: cztery do trzeciego poziomu
MAGIA DODATKOWA: maksymalny poziom
MAGIA SPECJALNA: maksymalny poziom

PRZYGOTOWANIE MISJI:
     Mistrz Gry powinien zapracować na swoją nagrodę starannie przygotowując fabułę dla wykonującego. Już w pierwszym poście, używając tagu hide, powinien zawrzeć informacje, które posłużą do dalszego postępu w przygodzie oraz umożliwią zweryfikowanie administracji tego czy wykonujący osiągnął postawiony przed nim cel. Pomoże to również (niestety niecałkowicie) w wyeliminowaniu celowego, szybszego zakończenia misji, a tym samym zmiany celu, do którego nie udało się dojść graczowi. MG na początku powinien zawrzeć takie informacje jak:

KRÓTKA FABUŁA - notatka obrazująca z czym gracz będzie miał do czynienia
CEL - kiedy będzie można uznać, że misja się pomyślnie skończyła
KP POSTACI - na taką kartę powinny składać się informacje o wyglądzie (wiek, wzrost, budowa, ubiór), charakterze oraz zdolnościach

Uwaga!
     Obowiązuje całkowity zakaz edycji pierwszego posta MG. Edytować można go jedynie pod warunkiem skonsultowania tego z administracją. Każda inna traktowana jest jako wykroczenie i skutkować będzie utratą nagrody dla przeprowadzającego. Nagminne łamanie tej zasady uniemożliwi delikwentowi prowadzenie dalszych misji.

ZAKOŃCZENIE:
     Po zakończeniu misji lub w przypadku przerwania jej z powodu niepomyślnego wyniku Mistrz Gry ma obowiązek sporządzić raport z wydarzeń w tym temacie. Dodatkowo, jeżeli według niego zachodzi taka potrzeba, może zgłosić do administracji chęć wynagrodzenia uczestnika/uczestników za jego/ich sposób pisania postów, by następnie umieścić tę informację w powyższym wątku.

PRZYZNAWANIE PR:
     Mistrz Gry ma obowiązek, na podstawie dokonań postaci podczas misji, określić ilość PR jaka zostaje dodana lub odjęte gildii. Jeżeli dokonania wojownika są wyraźnie szkodliwe dla zrzeszenia, z którego pochodzi, należy ustalić ujemną wartość, jeżeli przyczyniają się do wzrostu poparcia - dodatnią, a jeżeli misja w ogóle nie miała wpływu na otoczenie, np. poprzez szybkie niepowodzenie, nie należy przyznawać żadnych punktów. Ostatnia opcja to sytuacja skrajna, ponieważ większość działań postaci odbija się echem w środowisku magów i nie tylko. MG, na podstawie widełek opisanych w temacie rodzaje misji, powinien wybrać odpowiednią wartość i umieścić ją w wynagrodzeniach za misje.


http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Zapraszam serdecznie na Ninja Clan Wars!
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 
/* */

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bwc.pun.pl www.swiat-pokemon.pun.pl www.scooterygostynteam.pun.pl www.9dragons.pun.pl www.shahrukh-juhi.pun.pl