Ogłoszenie


Ninja Clan Wars - Naruto PBF

W czasach na długo przed wydarzeniami z M&A kontrolę nad światem sprawują klany ninja, wojowników o nadprzyrodzonych, unikalnych zdolnościach, które swoje siedziby mają rozsiane po wielu krajach, rządzonych przez swoich Daimyō.

Najstarsi pamiętają olbrzymie wojny, w których połączone siły rodzin siały spustoszenie, zabijając się nawzajem. Od tych wydarzeń minęło wiele lat, dziś liczba klanów drastycznie zmalała, niektóre są o krok od wyginięcia. W związku z tym panuję oficjalny, często nieprzestrzegany, rozejm, dzięki któremu świat ma odzyskać dawno utracony spokój. Wspólnymi siłami udało się odbudować prastarą Szkołę Ninja, w której każdy młody wojownik szkoli się, żeby móc w przyszłości godnie reprezentować klan.

Wszystkie posty
Wszystkie tematy
Wszyscy użytkownicy
Najnowszy użytkownik
Użytkownicy online
Goście online

Dzisiaj forum odwiedzili:


  • Index
  •  » Recepcja
  •  » [Propozycja] Odzwierciedlenie statystyk w rzeczywistości

#1 2019-08-11 13:11:36

Mahiro

Samotnik

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2019-06-27
Posty: 60
Przynależność: Wolna
Magia: Kansō, oczywiście
Ranga: Wcale nie Złodziej
Płeć: Piękna
Rok urodzenia: Y16 (15 lat)
Multikonta: Suda, Hero

[Propozycja] Odzwierciedlenie statystyk w rzeczywistości

Moim skromnym zdaniem brakuje w dziale ze statystykami informacji o przełożeniu ich na realne sytuacje.
Np.
-> ile siły potrzeba by podnieść duży głaz (powiedzmy 70 kg) i nim rzucić albo
-> ile szybkości przekłada się na dystans jaki możemy pokonać zarówno przy pełnym sprincie, jak i z pozycji nieruchomej, itd.
    Jesteśmy w świecie magii, więc raczej nikogo nie powinno zdziwić, że człowiek może np. podnosić ciężary nie możliwe do podniesienia przy swojej masie lub być szybszy od geparda bez użycia tejże magii. Pozwala na to system statystyk, które rozwijamy w nieskończoność, więc warto by określić czy jest limit tychże fizycznych umiejętności ciała, czy nie i, powiedzmy przy 5000 punktów w szybkość, będziesz wstanie wstać z łóżka, ogolić się, zjeść śniadanie i wyjść z domu w mniej niż minutę?


    Proponuję jasny przelicznik, ale zacznę od argumentów, które za nim przemawiają:
->w misji prostej przeciwnicy to niemagowie niewyszkoleni w walce, któru może mieć max 60 jeśli w każdy statsie ma po równo (nie liczę kontroli energii i koncentracji bo jest niemagiem), a to oznacza, że silne z urodzenia nastolatek czy po prostu uliczny huligan ma siłę, wytrzymałość, szybkość i reakcje na poziomie 60
-> w misji normalnej mamy już do czynienia z godnym sobie przeciwnikiem, czyli zakładam, że chodzi o kogoś kto wie jak się bić/jest silny fizycznie (kowal, robotnik, ogólnie rosły mężczyzna na przykład, ale wciąż nie mag) – w tym wypadku osoba z górnej półki ma statystyki na poziomie lekko ponad 100 (znów przy równomiernym rozłożeniu statystyk)

    Stąd wniosek, że powiedzmy 100 siły powinno odpowiadać sile wysportowanego, dorosłego mężczyzny – 80 kg na przykład, przy odpowiedniej technice, jest w stanie podnieść ale z dużym trudem. Natomiast 60 siły to siła wysportowanego nastolatka – powiedzmy to samo co poprzednio ale z obciążeniem 60 kg. Przelicznik sam się nasuwa – 2 siły = 1 kg więcej maksymalnego udźwigu, czyli przy sile 2 możesz podnieść maksymalnie 31 kg przy dużym wysiłku. By rzucić przedmiotem powinieneś być w stanie podnieść co najmniej dwa razy cięższy, a jeszcze więcej by rzut nie był tylko na więcej niż kilka metrów. Więc 1000 siły pozwalałoby na podniesienie i przestawienie pół tony, a na sprawny rzut (tak by zaczęła liczyć się też szybkość w statystyce Szybkość Broni Miotanej) 100 kilogramowym ciężarem.
    W przypadku szybkości zależność wygląda w podobny sposób, więc 100 punktów to możliwość pokonania w sprincie odległości 60 m w 8,5 sekundy – co odpowiada 7 m/s maksymalnej osiąganej prędkości. 60 punktów to maksymalna prędkość sprawnego ulicznego chuligana, więc jakieś 6,5 m/s (60m w 9,5 s). Mimo że przybliżenie nie jest dokładne, proponuję wyliczony na jego podstawie prosty przelicznik 40 pkt = 0,5 m/s więcej. Należy zauważyć, że te 0,5 m/s w pościgu, który może trwać nawet do kilka minut, to olbrzymia przewaga. Przy tym przeliczniku osiągamy prędkość najszybszego człowieka w naszym świecie przy ilości 340 punktów w szybkość. Do tego nie należy bezpośrednio przekładać tych wartości do sytuacji, która nie jest po prostu biegiem, gdyż dochodzi czas na zatrzymanie się, wykonanie innych czynności itd. (przy maksymalnej prędkości dla danej osoby nie jest ona w stanie po prostu się zatrzymać – potrzebuje chwili by zjechać z maksa do prędkości 0, czym większa prędkość tym większy dystans w tej właśnie chwili się pokona przy próbie zatrzymania). Dla zobrazowania tych wyliczeń podam znów przykład 1000 pkt: maksymalna prędkość w sprincie to 18,25 m/s (65 km/h), ale w walce te wyliczenia mogą nie mieć sensu, gdyż poruszamy się w nieprostolinijny sposób (ruch interwałowy, gdzie chwilowa prędkość może być nawet większa od tej przy sprincie), więc w konfrontacji dalej obowiązują stare zasady w porównywaniu szybkości do reakcji.

    A więc podsumowując:

  • 1 siły odpowiada podniesieniu 30,5 kg w martwym ciągu, każde 2 punkty to 1 kg więcej, a 20% tej wartości to maksymalna waga przedmiotu, którym można rzucić używając statystyki Szybkość Broni Miotanej
  • 1 szybkości odpowiada sprincie z prędkością 5,75 m/s (20,7 km/h), a każde 8 punktów to 0,1 m/s więcej (40 pkt = 0,5 m/s)
  • Reakcje i Wytrzymałość, które są typowymi statystykami defensywnymi (a więc nie istnieją bez statystyki Siły i Szybkości) nie muszą być rozpisywane, bo są proporcjonalne do Siły/Szybkości

Te zmiany z pewnością pomogłyby w lepszym zrozumieniu potencjału danej postaci i przygotowaniu, w oparciu o nie, planu akcji  czy przewidzeniu mniej więcej prawdopodobieństwa powodzenia jeszcze przed werdyktem MG.
    Nie są to również informacje wyssane z palca, a jedynie tok logiczny wysnuty na podstawie istniejących już poradników i mechanik. Nie zmieni on więc zasady działania forum, a jedynie pozwoli nowemu graczowi na lepsze zrozumienie realiów przez poznanie znaczenia parametrów ciała jego postaci.
    Powyższa propozycja nadal nie rozwiązuje wszystkich pytań związanymi ze statystykami, ale przynajmniej określa niektóre z nich. Nadal nie wiadomo, jak zmęczenie, element zaskoczenia, czy akcje związane zarówno z siłą jak i szybkością powinny zostać rozumiane na podstawie tychże liczb. Jednak moim zdaniem, choćby w części pokazuje ona jakiego rzędu wielkości są to różnice i jaki tak naprawdę progres robi postać po wykonaniu paru misji.

    Dziękuję za przeczytanie moich wypocin i proszę o konstruktywną krytykę oraz, w razie potrzeby, propozycję naniesienia odpowiednich poprawek/usprawnień w tym temacie.


KP

https://66.media.tumblr.com/7736f267a6e135b93ffffb17d02b45b2/tumblr_pxdgcjTycA1t4bumdo1_540.jpg
na czerwono, po myślniku, zwykła mowa | kursywą, po myślniku, szepty | kursywą, podczas narracji, myśli postaci

~Theme ~Halsey ~TouhouOST

Lubię ten dreszczyk emocji przy granicy życia i śmierci…

Offline

 

#2 2019-08-11 15:08:39

 Lilianna

Gildia Fairy Tail

68906504
Skąd: Trójmiasto
Zarejestrowany: 2018-10-22
Posty: 256
Przynależność: Fairy Tail
Magia: Hikari no Maho
Ranga: Członek Gildii
Płeć: K
Rok urodzenia: Y12
Multikonta: Brak

Re: [Propozycja] Odzwierciedlenie statystyk w rzeczywistości

Jestem na nie, zbyt dużo liczenia. Mgw ma wystarczająco skomplikowaną mechanikę.


Aktualny ubiór Lili:
-> Dopasowane spodnie w odcieniu ciemnego granatu, bluza zawiązana na biodrach, koszulka na ramiączkach z dekoltem w serek, trampki na nogach.
-> Na ramionach założony ma płaszcz, który jest w odcieniu ciemnego fioletu
-> Na prawym udzie przymocowany pokrowiec na sztylet.
=> Kolor Magii Lili https://i.imgur.com/h3UdVjI.jpg


Voice line Lilianna

https://i.imgur.com/Tr1XLpr.jpg
(Kliknij w obrazek, tam jest kp ;2)

Offline

 
  • Index
  •  » Recepcja
  •  » [Propozycja] Odzwierciedlenie statystyk w rzeczywistości
/* */

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bwc.pun.pl www.mototeamlct.pun.pl www.shahrukh-juhi.pun.pl www.swiat-pokemon.pun.pl www.scooterygostynteam.pun.pl